Readers Online

Być dziewczyną być chłopakiem i przetrwać. Płeć i przemoc w szkole w narracjach młodzieży



PDF, ebook, epub (ePub, fb2, mobi)
Chmura-Rutkowska Iwona

Przemoc ze względu na płeć (gender-based violence, GBV) jest rozumiana jako przemoc motywowana stereotypami i uprzedzeniami związanymi z płcią, a zatem wynikająca z normatywnych oczekiwań związanych z kobiecością i męskością dominujących w danym społeczeństwie i kulturze oraz z nierównych relacji władzy między płciami. Rówieśnicza przemoc ze względu na płeć, w tym o charakterze seksualnym staje się problemem już na początku okresu dojrzewania i ma poważne konsekwencje na poziomie indywidualnym, relacyjnym oraz atmosfery i kultury całej szkoły. Celem zaprezentowanych badań było określenie form, skali i specyfiki tego „ukrytego” zjawiska oraz próba odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób kulturowe definicje kobiecości i męskości, różne oczekiwania, podwójne standardy oceniania wpływają na szkolne życie i relacje nastolatków. Zgodnie z deklaracjami uczniów i uczennic przemocy ze względu na płeć często doświadcza w szkole ponad połowa z nich. Najczęściej jest to przemoc werbalna, obraźliwe komentarze i gesty, naruszanie przestrzeni intymnej, fizyczny atak oraz propagowanie materiałów wizualnych o seksualnym charakterze. Mimo publicznego charakteru krzywdzących sytuacji, uczniowie i uczennice maja trudność z uzyskaniem adekwatnej pomocy ze strony rówieśników i dorosłych. Przemoc ze względu na płeć jest często ignorowana lub akceptowana jako norma zachowań w relacjach chłopców i dziewcząt. Problem ten nie był dotąd w Polsce przedmiotem szerszych badań. Zaprezentowane tu dane, narracje młodzieży oraz merytoryczny głos w dyskusji na temat dysfunkcji i stabuizownych problemów w szkołach, dotyczących seksizmu, homofobii, innych form dyskryminacji oraz równości i różnorodności społecznej z pewnością zainteresują wszystkie osoby pracujące z młodymi ludźmi. Być może staną się inspiracją do zrewidowania własnych przekonań, krytycznej refleksji oraz zmian w praktyce edukacyjnej. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.






Przemoc ze względu na płeć (gender-based violence, GBV) jest rozumiana jako przemoc motywowana stereotypami i uprzedzeniami związanymi z płcią, a zatem wynikająca z normatywnych oczekiwań związanych z kobiecością i męskością dominujących w danym społeczeństwie i kulturze oraz z nierównych relacji władzy między płciami. Rówieśnicza przemoc ze względu na płeć, w tym o charakterze seksualnym staje się problemem już na początku okresu dojrzewania i ma poważne konsekwencje na poziomie indywidualnym, relacyjnym oraz atmosfery i kultury całej szkoły. Celem zaprezentowanych badań było określenie form, skali i specyfiki tego „ukrytego” zjawiska oraz próba odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób kulturowe definicje kobiecości i męskości, różne oczekiwania, podwójne standardy oceniania wpływają na szkolne życie i relacje nastolatków. Zgodnie z deklaracjami uczniów i uczennic przemocy ze względu na płeć często doświadcza w szkole ponad połowa z nich. Najczęściej jest to przemoc werbalna, obraźliwe komentarze i gesty, naruszanie przestrzeni intymnej, fizyczny atak oraz propagowanie materiałów wizualnych o seksualnym charakterze. Mimo publicznego charakteru krzywdzących sytuacji, uczniowie i uczennice maja trudność z uzyskaniem adekwatnej pomocy ze strony rówieśników i dorosłych. Przemoc ze względu na płeć jest często ignorowana lub akceptowana jako norma zachowań w relacjach chłopców i dziewcząt. Problem ten nie był dotąd w Polsce przedmiotem szerszych badań. Zaprezentowane tu dane, narracje młodzieży oraz merytoryczny głos w dyskusji na temat dysfunkcji i stabuizownych problemów w szkołach, dotyczących seksizmu, homofobii, innych form dyskryminacji oraz równości i różnorodności społecznej z pewnością zainteresują wszystkie osoby pracujące z młodymi ludźmi. Być może staną się inspiracją do zrewidowania własnych przekonań, krytycznej refleksji oraz zmian w praktyce edukacyjnej. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.


Kup w super cenie By dziewczyn by chopakiem i przetrwa Pe i przemoc w szkole w narracjach modziey WYDAWNICTWO NAUKOWE UNIWERSYTETU IM. PEDAGOGIKA Socjologia edukacji Drukuj Email By dziewczyn by chopakiem i przetrwa. Pozycji o podobnej tematyce szukaj Haso Przemoc w szkole . By dziewczyn by chopakiem i przetrwa Pe i przemoc w szkole w narracjach modziey opis wydawcy.


Chłopak W Szkole Dla Dziewczyn

dotyczcych relacji pomidzy pci i przemoc w szkole wynika e gdy nkani seksualnie ze wzgldu na pe czy orientacj psychoseksualn modzi ludzie szukaj pomocy u dorosych najczciej zalecan im strategi jest minimalizowanie kontaktu ze sprawcsprawczyni znoszenie ataków w milczeniu ucieczka i unikanie. Iwona ChmuraRutkowska Be the first to review this product. Dr Iwona ChmuraRutkowska opowiada o swojej ksice By dziewczyn by chopakiem i przetrwa. Zobacz i zamów z dostaw ju od 699 z Promocje nawet do 50 kliknij i sprawd Tanie ksiki Twoja ksigarnia internetowa. Przemoc ze wzgldu na pe genderbased violence GBV jest rozumiana jako przemoc motywowana stereotypami i uprzedzeniami zwizanymi z pci a zatem wynikajca z normatywnych oczekiwa zwizanych z kobiecoci i mskoci. Gomi bd dr Iwona ChmuraRutkowska Marta FlorkiewiczBorkowska i Jacek Szulski. Regular Price 3300 z Cena .


Forum pobierania książek w formacie PDF Być dziewczyną być chłopakiem i przetrwać. Płeć i przemoc w szkole w narracjach młodzieży PDF. Internetowy samouczek online w formacie PDF Chmura-Rutkowska Iwona.



Readers Online Links


Contact Email